13 April, 2006

I am back in Exeter now, arrived Wednesday morning at about a quarter to 1 here at the train station. You might be glad to hear that I managed to fit everything I wanted into my suitcase :). And now I really should be back to work, but it's always a bit difficult to get back into gear after a nice break, but there are limits to how much I can procrastinate. So I sat down this morning and completed my annual progress report form which we have to hand in on Tuesday. A few of the questions are a bit strange... Are you satisfied with your academic progress over the past year? Well who would really say "No" to that since this report will be considered by a couple of the senior academics in the department and then they decide whether or not we are allowed to re-register in October. But overall I am actually happy with what I have done so far, I have gotten my research idea in better perspective, I am running my first study and I have been thinking about the next few as well.

Just before I left for my holiday in Germany I heard that I got accepted to present my work in progress at a conference in Edinburgh this summer. I am excited and nervous at the same time. This will be the first time I am presenting anything infront of a larger audience and they are all experts in the field. But there is still time to prepare for that. It will be nice to go to Edinburgh though, finally a chance to do a bit of travelling here in the UK


so jetzt bin ich wieder in Exeter, schon seit Mittwoch morgens ganz früh. Ich bin hier gegen viertel vor 1 angekommen, und ich habe alles wichtige in meinen Koffer bekommen :)! Na ja und jetzt sollte ich mich eigentlich mal hinsetzten und was tun, aber nach so einer schönen Auszeit ist es immer ein bisschen schwierig wieder in gang zu kommen. Aber was soll man machen, irgendwann muss es ja doch getan werden, also habe ich mich heute morgen mal hingesetzt und meinen "annual progress report" geschrieben, weil wir den am Dienstag abgeben müssen. Ein paar Fragen waren schon etwas komisch, aber egal. Ich habs jetzt fertig und hoffe einfach mal dass ich mich im Oktober wieder einschrieben darf, denn ich denke das Jahr ist bis jetzt ganz gut gelaufen. Ich bin mir viel klarer darüber geworden was ich eigentlich erforschen möchte, hab meine erste Studie am laufen und denke schon über die nächsten nach. Das sollte schon alles gut gehen!

Bevor ich nach Hause gefahren bin habe ich auch noch erfahren, dass ich für die Konferenz angenommen wurde. Jetzt darf ich da meine Ideen vortragen. Ich freue mich schon, bin aber auch total nervös. Das ist dann das erste Mal dass ich so einen Vortrag halte, und vorallem sind das ja auch alles Experten in dem Gebiet. Aber ich habe ja noch genug Zeit mich darauf vorzubereiten. Und dazu ist es ja auch noch eine super Gelegenheit mal nach Schottland zu kommen, was ich ja schon so lange vorhatte!

Keine Kommentare: